Angående Guy Fawkes...

Remember, remember the Fifth of November,

The Gunpowder Treason and Plot,

I can think of no reason

Why the Gunpowder Treason

Should ever be forgot.

Denna dikt, som för övrigt fortsätter några rader till, uppkom någon gång strax efter 1605 då den såkallade krutkonspirationen skedde. Det är därifrån den kommer, och den finns i många varianter och har dykt upp i flera moderna filmer och låtar. Men den är ingenting som är påkommet nu, utan har funnits i antagligen flera hundra år. Vill bara klargöra detta, så att vissa inte tror att den kommer någon annanstans ifrån.

Mkay! Då när vi fått det avklarat ska jag berätta om annat.
Jag var tvungen att skriva, dels ville jag skriva, dels ville Björn läsa :D

Idag har jag sökt på massa kennelnamn och lyckats med mitt professionella detektivarbete spåra fram en hel del mysiga hundar :)

Björn har vart med mig på eftermiddagen, inte fysiskt men psykiskt xD Skönt att man jämt har någon att skriva med! :D
Hon och jag ska btw vara hos George på nyår :) Riktigt trevligt ska det bli! Umgås och prata och spela spel :D Och eftersom jag är ganska tävlingsinriktad vill jag såklart vinna. Fast jag är ingen dålig förlorare. Så, efter att ha läst Björns blogg vet jag inte om jag vågar vinna. Fast.. det är ju trots allt jag som ansvarar för hemkörningen, så blir hon allt för våldsam kan jag ju bestämma att hon får sitta i skuffen. Meeeeeen det ska nog gå bra, eller vad säger du Björn? :D

Precis som ovannämnda Björn måste jag leta reda på madrass imrogon! Och plocka ihop mat åt lillkillen.. och reflexväst. Och ta ut pengar! Ojojoj. Mycket att göra! Och köpa dricka! Alltså.. dricka-dricka, inte supar-dricka xD

Enjoy the rest of the night, I know I will.
XOXO


Kommentarer
Postat av: Bjööööörn!!

hehe, Tjaaa va säger jag.. ja säger som ja alltid(aldrig) brukar säga, må bäste man(Björn) vinna! Vilket betyder jag :D så då slipper vi alla sura miner o vi kan leva lyckliga i resten av våra liv :D Annars är ja völdigt nöjd över dagens uppplägg av din blogg måste jag säga, även idag kan ja somna lycklig! Puss på dej Bäste-fru-Björn <33

2008-12-30 @ 01:02:01
URL: http://watchitgo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0